drar till kalmar

snart kommer Fredrik hem och då sticker vi iväg till Kalmar på 30 års fest. Säkert 3 år sedan jag träffade Marie som har festen. Sen att få se en ny stad + en tripp till Öland är inte så fel.
Återkommer med bilder och hur det var på måndag.
Trevlig helg på er alla.

Frukost paus

Efter 2 timmars uppackning tar jag mig en frukost paus och kollar på soffor.
Det blev 2 st skagenrörs mackor och juice.
ska ut och köpa mig kaffe snart, det är ett måste.

Nya lägenheten i Malmö

Nu har jag och Fredrik flyttat in i våran lägenhet mitt i centrala Malmö. Vi har inte fått iordning på allt men det är inte mycket kvar. För tillfället saknar vi en soffa. Lägenheten är precis vid triangeln och den är ljus och öppen. Ett sovrum, en studio till mig, vardagsrum/kök och badrum. Det finns även en innergård. Ni får nöja er med dessa bilder tills vidare så kommer det nya när lägenheten är färdig möblerad.

Hjo

inatt övernattade vi i Hjo. mysig stad som vi tog en promenad i när vi kom fram.
Tidigg uppstigning idag, 06.00 var det bara att klva upp och sätta sig i bilen och vidare mot östersund. för 3 timmar sedan nådde vi slutmålet ö-sund och packning i ful gång.
jag har packat klart mer eller mindre allt. tar det sista imorgon.
snart är det dax att äta middag med våra familjer och sen en runda på stråket och trffa gamla vänner.

malmö - östersund

nu sitter vi i bilen mot ö-sund. Blir en övernattning i hjo innan färden fortsätter mot slutmålet. kommer bli till att packa släpet med alla saker direkt när jag kommer upp. sen under kvällen blir det middag med min och Fredriks familj.

Stråket har börjat i Ö-sund och självklart ska man få lite tid över till att kunna träffa vänner och njuta av ett glas vin.
Har även ordnat så elen kommer på i lägenheten på måndag. så på tisdag blir flytten till våran nya lägenhet. äntligen.
ni får alla ha en trevlig helg.

Middag vid hamnen

Förra veckan cyklade jag, Fredrik och hans mamma och pappa ner till barsebäcks hamn för att fira deras bröllopsdag. God 3-rätters middag och fin utsikt. Efter maten gick jag och Fredrik ner till hamnen för att fotografera solnedgången men som otur kom det ett moln precis som den gömde sig bakom.

Egen designad långklänning

Denna långklänning har jag sytt på i en vecka. Det är drapering på själva toppen. Kommer detajerade bilder senare. Måste justera längden på den men annars så är den klar och jag är nöjd. Äntligen har jag en långklänning.

Bröllop i Karlskrona 3/7-2010

Äntligen kommer bilderna från bröllopet jag var på för snart 2 veckor sedan. Vigseln ägdes rum i ameralskyrkan tror jag det hette. Sen åkte vi båt över till dragö för själva middagen/festen. God mat, trevliga personer och förstås massa skoj. Det var mitt första bröllop och jag hoppas det inte dröjer länge tills nästa.

Det kommer mera

Har varit väldgt dålig på att uppdatera sista veckorna. Mycket har hänt och jag ska uppdatera mera nu. Kommer senare idag från bröllopet för 1.5 vecka sedan. Imorgon får jag och älsklingen nyckeln till lägenheten. Så vi kan smått börja köra dit saker. Bilder på lägenheten kommer komma så småningom också.
Jag har börjat skissa på en sommar kollektion och en lång aftonklänning är snart klar. Får se när jag ska använda den. Kanske blir när jag och älsklngen firar 1 år tillsammans i slutet av månaden.
Ne, nu ska jag njuta av solen och senare ta ett dopp i havet.

sommar och dopp i havet

Sen jag flyttade ner hit till skåne har jag badat i havet nästa varje dag. Oftast har det blivit när älsklingen slutat jobba som vi kör ner till stranden. Och det kommer komma fler sånna här underbara dagar.
Lomma beach
Igår kollade jag och älsklingen på en lägenhet i centrala Malmö. Den var så fin, 3 rok. Då får jag en liten studio. Vi väntar bara på ett besked hur det blir och när vi kan flytta in. Längtar att få inreda en lägenhet som jag vill.
Imorgon ska jag ta bussen in till Malmö för att möta upp äsklingen efter jobbet. Vi ska hem till Oscar och grilla och titta på fotboll. Kunna njuta av den underara utskten han har från taken över turning torso och hamnen.

Midsommar i skåne

Midsommar blev en fullspäckad dag. Jag och Fredrik körde upp till Helsingborg för att sedan ta färjan över till Helsingor. Gick runt lite i staden för att sen köpa somersby cider. Nu har jag smakat på alla 4 smaker och gillar 3 av 4. Flädern var ingen stor favorit.

Vi åkte vidare till Malmö för att hälsa på Fredriks bror som precis har fått en söt liten tjej. Fick även hålla i henne i fredags. Åhh, tänk när man själv får en en liten bebis att hålla om.
Vi åkte till Oskar för att fira midsommar, vi var 17 personer tor jag att vi blev. Jordgubbar och glass, dopp i poolen och kubb.

Senare på kvällen blev det grillning med massa god mat och sen daimtårta och chokladtårta till efterätt.

En dag på stan

Igår tog jag bussen in till Malmö, åkte först till Entré och gick runt där. Sen kom älsklingen och hämtade mig och körde mig in till stan. Sen gick jag runt i staden och shoppade lite. Blev 3 par shorts och lite smått. Även en liten sparbössa till framtida semestrar. Bilder kommer senare.
Sen när Fredrik slutade jobba åkte vi vidare till Svågertorp för att gå till Stoff & Stil och köpa lite tyger till mig, sen en sväng på ikea.
Nu ska jag börja skissa på lite olika kläder som jag ska sy av dom fina tygerna jag köpte.